Nezařazené

Facebook so zmenami reklám

Plán zverejnený v internej správe v nedeľu dobrovoľne rozširuje záväzok sociálneho mediálneho giganta z marca, keď súhlasil s tým, že svoje reklamy na bývanie v USA bude možné vyhľadávať podľa miesta a inzerenta.
 
Reklamy boli používateľom služby Facebook doručené iba selektívne na základe týchto údajov, ako to, čo zarábajú, úrovne vzdelania a miesta, kde nakupujú.facebook.png
 
Vedúci audítora, bývalý výkonný predstaviteľ Americkej únie občianskych slobôd Laura Murphy, si v máji 2018 najal Facebook, aby zhodnotil svoju výkonnosť v oblasti životne dôležitých sociálnych otázok.
 
Murphy konzultoval s desiatkami skupín občianskych práv na tejto téme v rámci jej celoročného auditu, za pomoci právnikov z firmy Relman, Dane & Colfax. Jeho nedeľná 26-stranová správa, ktorá sa zaoberá aj moderovaním a presadzovaním obsahu a snahou zabrániť zasahovaniu do volieb a sčítaní obyvateľstva v roku 2020, bola jej druhou aktualizáciou.
 
Databáza vyhľadávateľných reklám na bývanie sa zavedie do konca roku 2019 Murphyová povedala, že očakáva, že databázy pracovných ponúk a finančných produktov budú k dispozícii v priebehu budúceho roka.
 
Cielené reklamy šité na mieru jednotlivcom sú chlieb a maslo – účtujú sa za všetok, ale len o kúsok viac ako 50 miliárd dolárov ročných tržieb v minulom roku. Je nepravdepodobné, že by vyhľadávanie reklám malo významný vplyv na podnikanie spoločnosti Facebook. Analytici však upozornili, že akékoľvek obmedzenia týkajúce sa schopnosti zacieliť reklamy by mohli odradiť inzerentov.sociální sítě.png
 
Tento krok je pravdepodobne súčasťou stratégie spoločnosti ukázať regulačným orgánom, ktorí robia dobrú prácu, ktorá kontroluje svoju vlastnú službu – v súlade s existujúcimi antidiskriminačnými zákonmi – a nepotrebuje prísny prístup zákonodarcov. Dodáva sa, pretože spoločnosť čelí rastúcim regulačným tlakom.

Podobné príspevky